РЕГИСТРАЦИЯ НА ЕООД
Първо ще трябва да изберете име за Вашата фирма.
Преди това, обаче ще трябва да проверите, че името, което сте избрали е свободно и не е вписано в Търговския регистър.
Можете да проверите дали името е свободно в интернет от сайта на Търговския регистър в секция „Справки“.
Отивате на "Права върху фирма" и в поле "фирма" да изпишете името на фирмата, която искате да регистрирате.
Ако
излезе надпис, че "няма намерени резултати", това означава, че името е
свободно и може да го регистрирате на Ваше име. По този начин ще си
спестите 50 лева от такса за резервация на име.
Сега ще трябва да попълните и някои документи, които можете да видите по-долу:
1. Заявление А4 /Заявление за вписване на обстоятелствата относно дружество с ограничена отговорност/.
За да го попълните трябва да имате инсталиран Adobe Reader. Но няма да е проблем, ако го разпечатате и попълните ръчно и четливо. На мен лично ми е по-удобно на компютъра.
В заявлението вписвате името на фирмата, управителя, капитала, седалище и адрес на управление, предмет на дейност и др. Внимание:
Не подписвайте предварително заявлението. Това ще го направите пред
служител от Търговския регистър, който ще приеме документите Ви.
2. Комбинирана декларация по чл. 141, ал.3 и ал.8 от ТЗ -
приема се управлението на едноличното дружество, спесимен от подписа и се
декларира липса на други пречки за упражняване на дейността - управител
на ЕООД. С комбинираната декларация ще спестите една нотариална такса.
3. Протокол от решението на едноличния собственик –
удостоверява се желанието за създаване на дружеството като вътре се
изписват наименованието, седалище и адрес на управление, капитал,
предмет на дейност.
4. Учредителен акт
- в него се попълват отново данните за наименование, седалище и адрес
на управление, капитал, предмет на дейност, начин на управление и други
условия за съществуването на фирмата.
5. Декларация по чл. 13, ал. 4 от Закона за Търговския Регистър –
декларира се истинността на заявените обстоятелства и приемането на
представените за обявяване актове.
Сега отново проверете документите, за да не сте изпуснали нещо или пък попълнили грешно.
Време е да си изберете обслужваща банка за откриване на набирателна сметка
на новоучредена фирма. Изберете банката, която предлага най-добри
условия за дейността, като разбира се, изхождате и от техните тарифи.
След
като сте избрали обслужващата Ви банка, трябва да внесете учредителен
капитал. Минималната сума е 2 лева, но ако имате възможност внесете 50,
100 или с колкото разполагате средства, това са пари, които после ще
можете да си ги изтеглите, т.е. парите си остават Ваши. При откриване на
набирателната сметка трябва да носите личната си карта и документите в
точка 3 и 4 - Протокол от решението на едноличния собственик и
Учредителния акт. Услугата за откриване на набирателна сметка ще Ви
струва между 10 и 20 лева, в зависимост от банката.
Внимание: Трябва да вземете документ от банката за внесен капитал по набирателната сметка. Той ще Ви трябва за Търговския регистър.
След
като вече сте открили и набирателната сметка, попълнили сте документите
от точки 1 до 5, заверили сте нотариално документа по точка 2, открили
сте набирателна сметка и сте взели затова документ от банката, остава да
внесете и държавната такса за регистрация в Търговския регистър.
Таксата от 2014 г. е 110.00 лева, ако подадете по ел. път е 55.00 лева.
Не
забравяйте във вносната бележка за държавната такса да изпишете
правилно името на фирмата и да отбележите в основание "такса за вписване
на ЕООД".
вече можете да
отидете в Търговския регистър с целият попълнен комплект от горните
документи и да регистрирате Вашата фирма. Ако всичко е наред,
регистрацията ще излезне за 3 дни.
Няма коментари:
Публикуване на коментар