четвъртък, 27 ноември 2014 г.

РЕГИСТРАЦИЯ НА ЕООД

РЕГИСТРАЦИЯ НА ЕООД


Първо ще трябва да изберете име за Вашата фирма.
Преди това, обаче ще трябва да проверите, че името, което сте избрали е свободно и не е вписано в Търговския регистър.
Можете да проверите дали името  е свободно в интернет от сайта на Търговския регистър в секция „Справки“.
Отивате на "Права върху фирма"  и в поле "фирма" да изпишете името на фирмата, която искате да регистрирате. 
Ако излезе надпис, че "няма намерени резултати", това означава, че името е свободно и може да го регистрирате на Ваше име. По този начин ще си спестите 50 лева от такса за резервация на име.
Сега ще трябва да попълните и някои документи, които можете да видите по-долу:

1. Заявление А4 /Заявление за вписване на обстоятелствата относно дружество с ограничена отговорност/.
За да го попълните трябва да имате инсталиран  Adobe Reader. Но няма да е проблем, ако го разпечатате и попълните ръчно и четливо. На мен лично ми е по-удобно на компютъра.
В заявлението вписвате името на фирмата, управителя, капитала, седалище и адрес на управление, предмет на дейност и др. Внимание: Не подписвайте предварително заявлението. Това ще го направите пред служител от Търговския регистър, който ще приеме документите Ви.

2. Комбинирана декларация по чл. 141, ал.3 и ал.8 от ТЗ - приема се управлението на едноличното дружество, спесимен от подписа и се декларира липса на други пречки за упражняване на дейността - управител на ЕООД.  С  комбинираната декларация ще спестите една нотариална такса.

3. Протокол от решението на едноличния собственик  –  удостоверява се желанието за създаване на дружеството като вътре се изписват наименованието, седалище и адрес на управление, капитал, предмет на дейност.

4. Учредителен акт - в него се попълват отново данните за наименование, седалище и адрес на управление, капитал, предмет на дейност, начин на управление и други условия за съществуването на фирмата. 


5. Декларация по чл. 13, ал. 4 от Закона за Търговския Регистър – декларира се истинността на заявените обстоятелства и приемането на представените за обявяване актове. 
Сега отново проверете документите, за да не сте изпуснали нещо или пък попълнили грешно.
Време е да си изберете обслужваща банка за откриване на набирателна сметка на новоучредена фирма. Изберете банката, която предлага най-добри условия за дейността, като разбира се, изхождате и от техните тарифи.
След като сте избрали обслужващата Ви банка, трябва да внесете учредителен капитал. Минималната сума е 2 лева, но ако имате възможност внесете 50, 100 или с колкото разполагате средства, това са пари, които после ще можете да си ги изтеглите, т.е. парите си остават Ваши. При откриване на набирателната сметка трябва да носите личната си карта и документите в точка 3 и 4 - Протокол от решението на едноличния собственик и Учредителния акт. Услугата за откриване на набирателна сметка ще Ви струва между 10 и 20 лева, в зависимост от банката.
Внимание: Трябва да вземете документ от банката за внесен капитал по набирателната сметка. Той ще Ви трябва за Търговския регистър.
След като вече сте открили и набирателната сметка, попълнили сте документите от точки 1 до 5, заверили сте нотариално документа по точка 2, открили сте набирателна сметка и сте взели затова документ от банката, остава да внесете и държавната такса за регистрация в Търговския регистър. Таксата от 2014 г. е 110.00 лева, ако подадете по ел. път е 55.00 лева. 
Не забравяйте във вносната бележка за държавната такса да изпишете правилно името на фирмата и да отбележите в основание "такса за вписване на ЕООД".
вече можете да отидете в Търговския регистър с целият попълнен комплект от горните документи и да регистрирате Вашата фирма. Ако всичко е наред, регистрацията ще излезне за 3 дни.



Няма коментари:

Публикуване на коментар